sirPKL sirPKL
350
BLOG

Kukiz-projekt czy ruch obywatelski?

sirPKL sirPKL Polityka Obserwuj notkę 12

Wybraliśmy już prezydenta, kurz pomału osiada i na spokojnie można pokusić się odpowiedzieć na tytułowe pytanie.
W tym temacie było wiele analiz i sytuowały przywódcę tego ruchu od spontanicznego patriotę walczącego o zmianę ordynacji wyborczej po osobę którą sterują służby. Ostatnie wydarzenia, w tym dzisiejsza odpowiedź do prof. Krystyny Pawłowicz która napisała:

Panie Pawle KUKIZ, proszę się NIE PODDAWAĆ! Proszę pozostać POLSKIM WOJOWNIKIEM! Proszę pomóc PIS i innym środowiskom patriotycznym dokończyć zmiany! Proszę nam pomóc! Proszę pomóc Polsce! To przecież Pana rodzinna tradycja.

 

Najwyraźniej każe Go sytuować po stronie przeciwnej niż PIS, ale czy to jest projekt?

Swój sukces Paweł Kukiz zawdzięcza dzięki dużej popularności jako rockman oraz wcześniejszej akcji w sprawie JOWów.

Ale to nie jedyny powód tak dobrego wyniku, chyba najważniejszym jednak jest katastrofalny stan naszej Ojczyzny. Widzi to dobrze najmłodszy elektorach gdy poszukuje pracy. 90% maturzystów zamierza wyemigrować, 70% absolwentów szkół wyższych. Pośród tego elektoratu bezrobocie wynosi 22%. Taśmy od Sowy i Przyjaciół tylko dopełniły obraz.

Ten elektorat jest pełen buntu chce zmiany, chce mieć perspektywy życia w Polsce, a nie emigrować.

Jak pokazały badania w exitPoll w I turze mimo tego co wyżej napisałem nie był on jednolity w kwestii diagnozy przyczyn.

Podczas I tury 48% osób deklarowało poparcie w drugiej turze Bronisława Komorowskiego, a w rzeczywistości ilość ta zmniejszyła się do ca.40%.

Zastanówmy się co te 48% osób zrobiłoby gdyby nie wystartował Paweł Kukiz?

Na tak postawione zagadnienie należy przypomnieć sobie powszechne opinie we wszelkich mediach oraz wypowiedzi samego PBK.

  1. We wczesnym okresie PBK wygra w I turze.
  2. Później – jeżeli nie w pierwszej to na 100% w drugiej (Słynna wypowiedź A. Michnika, zakład o malucha Żakowskiego, Lis, Sadurski, Markowski, Czapiński i wielu innych)
  3. Przekonanie że będzie tylko I tura i wygra ją  Andrzej Duda wynosiło 0,0001% lub jeszcze mniej.

Wobec powyższego można założyć, iż z braku właściwego kandydata (Paweł Kukiz nie startuje) elektorat ten na 99,9999% zostałby w domu.

A co z tymi 52%-ami które deklarowało poparcie w drugiej turze dr Andrzeja Dudę?

Otóż tu też jest sytuacja klarowna, gdyż oni wykazali się konsekwencją głosując w II turze na Andrzeja Dudę. Nie spodziewali się że wygra ale przynajmniej może będzie druga tura.

To teraz możemy przeliczyć I turę ponownie.

Dane do poniższej tabelki zaczerpnąłem ze strony PKW.

http://i.minus.com/iCGeTyoHrtAUh.jpg

 

Tak proszę Państwa dr. Andrzej Duda wygrał by w I turze zdobywając ponad 50% głosów.

 

Teraz to już łatwiej odpowiedzieć na tytułowe pytanie.

Dodam tylko, iż za odpowiednią kwotę jestem w stanie przeprowadzić sondaż telefoniczny, na reprezentatywnej grupie  a wyniki od zleconych nie będą się różniły nie więcej  niż  ±2%. Sondaż ten będzie do oglądania online ze wszystkich ankieterów z pełnym posłuchem online dowolnego ankietera.

 

Prawdziwe wyniki sondaży dla służb oczywiście były znane i projekt Kukiz miał za zadanie odebrać ca. 10% Andrzejowi Dudzie co doskonale się spełniło.

Projekt Kukiz niestety wymknął się z pod kontroli służb i dlatego wynik oscylował ca.21% , te dodatkowe 10% to odebranie PBK i innym kandydatom.

Jeden sondaż tuż przed I turą tylko wskazywał na przybliżone wyniki obu kandydatów.

Dodać należy, iż Paweł Kukiz we wszystkich mediach miał niesłychaną miłą atmosferę i pokazywany by w bardzo pozytywnym świetle prawie tak samo jak PBK. Podobnie było z czasem mu poświęconym gdzie na liście znalazł się na co najmniej trzecim miejscu.

sirPKL
O mnie sirPKL

"Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Żydem. Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież komunistą. Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem. Nie byłem przecież socjaldemokratą. Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem. Nie byłem przecież związkowcem. Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował. Nikogo już nie było." Martin_Niemöller

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka